tisdag 17 november 2009

Pratat med Kirurg mottagningen idag.

Fixade så dom skickar iväg en ny remiss för att få göra gastro, kan ju inte påstå att det är ngt man vill, men nu måste orsaken hittas, orkar inte ha ont o kräkas typ 100gg om dagen så tröttsamt.

Kolla oxå chanserna till att få operera bort överflödig hud, och till min förvåning skulle det inte vara så svårt att få det beviljat.
Kraven va ett bmi under 30 och rökfri!
Och att vikten varit stabil.
Har 5kg av graviditets kg att gå ner så är ja under 30 i bmi.
Vikten har ju alltid legat mellan 82-84kg så den har ju varit mkt stabil, förutom under graviditeten givetvis.
PUST! sen har vi detta med rökningen, jag har nu varit stor rökare i 20 ÅR!!!
Cigaretterna har på ngt sätt varit min trygghet i livet o hur i helvete ska jag klara ett liv utan det?
Jag höll upp i 2-3v då gbp gjordes, men dra ända in i helvete vad sjuk jag blev, jag provade med plåster jag ringde tom en stöd linje!! men jag orkade inte!
Ångesten blev sju resor värre o all problematik kändes oxå så mkt jobbigare.
Nu kan det ju tyckas att det skulle va värt att bli av med detta sjuka HÄNG och absolut är det så, men det e inte en lätt sak att sluta röka...
Måste komma på en plan en ide om hur detta ska gå...
Har lite funderingar om just hur ja tror att min kropp ändras om jag får ta bort överskotts huden, men återkommer om en stund med dom tankarna...

1 kommentar:

  1. Har nu läst din blogg och tappar banne mig hakan totalt. Jissus vad du har gått igenom. Vart har du fått för hjälp under dessa hemska 3 år ?

    Så här ska ingen behöva ha det. Det är sjukvårdens förbannade skyldighet att hjälpa dig på alla sätt det bara går.

    Måtte du få ordning på ditt helsike du går igenom nu.

    Kommer att följa din blogg med hopp om att det blir bättre för dig.

    varm kram Ann också GBP opad.

    SvaraRadera